Leírás
Ez a Lada nem volt tervben, főleg a ritkasága miatt. Egy eredeti dupla körlámpás 1600-os. Számomra ez jelenti a zászlóshajót a Zsiguliknál. Dupla kör lámpa, 1600-os motor, orosz motívum a kárpiton és a kormányon. Sokak szerint az ,,Ezeröcsi" szebb, de nekem a 2106-os jobban tetszett, nem tudtam miért, amíg Varga Marci cimborám meg nem fogalmazta. Mert szovjetesebb, mint az ezerötös. Nem olyan olaszos, ha nem robusztusabb. És így is van!!!
2012 nyarán találtam egy pesti hirdetést, ahol egy zöldet kínáltak 400 000-ért, szintén 78'-as évjárat volt. Attól az évtől lehetett nálunk kapni. Felhívtam Tompa Gábor tagtársamat, aki megnézte az autót és közölte nagyon rossz állapotban van minden része. Igazi pénz temető lett volna, így letettem róla. Aztán egy-két hónap múlva felhívott, hogy akarok-e még 1600-ost venni, mert lenne egy eladó. Addigra az egyesületben már szerzett magának mindenki akinek tetszett a típus, de jó lett volna, ha ez a darab is hozzánk kerül. Főleg mert 78'-as évjárat és mert piros, ami pont nincs senkinek. Nekem akkor már két piros Ladám volt, mi bajom lehet egy harmadiktól?
A fiúk közölték a járgány nagyon jó állapotban van, csak kicsit szét van szedve. A képeken amikor még pirosan áll a kerekein, na az a látvány fogadott, mikor először megláttam. A tetejéről meg lehetett állapítani,hogy valami Lada.
Az eladó nagy álma volt egy 1600-os. Megvette, használta, gyűjtögette hozzá az alkatrészeket és készült rá, ha eljön az ideje a felújításnak, akkor teljesen rendbe hozza minőségi cuccokból. Lejárt a műszaki és emberünk neki is állt a szétszedésnek, addig vágta a kasznit, amíg ép lemezt nem talált. Aztán anyagi gondok jöttek, a Lada projekt leállt. Az eladás mellett döntött és ekkor jöttem én. Megvettem ahogy volt az összes eredeti bontott alkatrészével, illetve a hozzá vásárolt összes karosszéria elemmel, új alkatrésszel együtt. Az eladóval még megegyeztem abban, hogy befejezi a kasznis munkát, ami el tartott egy ideig, de szerintem jó munkát végzett. A képeken a fellelt, a homokszórás utáni, illetve a kikasznizott állapot látható.
Ez az első igazi teljes veterán jármű felújításom. Inkább tűzkeresztségnek hívnám, mert aki még nem fogott ilyenbe, nem tudja mivel jár. Annak ellenére,hogy nem kellett szétszednem az autót, illetve csak a kasznizást és a fényezést kell mással csináltatnom, mert minden mást megcsinálok én, nagyon lassan halad, és nem kevés pénz.
De tudom, hogy megéri, mert kevés 1600-os maradt, nem is találni a hirdetések között. Régen átlag ember nem vásárolhatott ilyet, amikor meg már igen, akkor luxus adót kellett fizetni a köbcentije miatt. Abból a kevésből, ami jött sok felemésztődött az évek során, motorjukból VFTS motor lett. De nekem most van egy, amit megmentek és nem állok meg vele az OT vizsgáig.
A járgányt festésre és összerakásra vár. Szeretném 2016
-ra forgalomba helyezni, mert akkor lesz a Lada zászlóshajója 40 éves.
/2015. augusztus 12./
Galéria