Leírás
A családunk első és egyetlen autója egy 93'-
ban vásárolt fehér,napfénytetős,1987-
es évjáratú Lada 1200S volt. Innen jött a szerelem. Azon az autón tanultam meg vezetni, az az autó vitt minket mindenhová, és annak hátsó ablakain keresztül fedeztem fel először az országot.
Ezt az egy ,,gazdás" autómat hosszas és megfontolt keresgélés után egy Pápai kereskedésben találtam. A kasztni nagyon jó állapotban volt, csak a küszöb díszlécek hiányoztak, amik valószínű egy bal-
jobb első sárvédő foltozás után nem kerültek vissza a helyükre. Ezt leszámítva szépen mutatott az autó. A motor szépen, csendben járt, hihető volt a 94.000 km-
es futás. Ez 2008-
ban történt. Gondos gazdáról tanúskodott a gyári állapotú fekete belső. Így hát megvettem kemény 150 000 Ft-
ért. Aztán nyakamba vettem az országot, a találkozókat. Mindenhová ezzel mentem télen-
nyáron,napi használatos autó volt, de vigyáztam rá, amennyire csak lehetett. Kisebb hibákat eltekintve semmi gondom nem volt vele a mai napig. Út szélén soha nem hagyott, mindig haza vitt!!! Három éve kapott egy 5 sebességes váltót, így kíméltem valamennyire a hosszabb utakon. Az autón van egy szolidabb sport kipufogó, és általában szélesített Zsiguli felniken gurul, illetve a hátsó szélvédőn ,,nelásskirács" növeli a retro hatást.
A Járgányról szerepelnek képek az albumban, melyeken tele van pakolva mindenféle retro autós kiegészítővel. Ebben a formában volt kiállítva az egyesületünk standján 2010-
ben az OT Expón, illetve így jelent meg róla cikk a Rozsdakupac magazin 2013/1-
es számában is ,,Helyi vagány" címmel.
BYL látható még a Totalcar ,,
Koppány öröksége" című riportban, ami a tuning Ladásokról szól, illetve a ,,
Taxis bosszúja" című írásban, amit a Cserhalmi György főszereplésével keszült Dögkeselyűk című film 30 éves évfordulójára készített a Totalcar.
Amit még fontosnak tartok megemlíteni az a 210 000 Km (!!!!), amit a motor megbontás nélkül produkált. Szelep hézag és vezérmű lánc feszesség állításon kívül a motor csak friss olajat és szűrőket kapott!!!!!!!!!!!!!!
Az egyesületben sokakat meglep ez a futás teljesítmény, mivel az a hír járja a Ladákról, Zsigulikról, hogy kb. 120-
150 000Km után motorgenerál esedékes. Az autó nagyon jó erőben van, indul hidegben, melegben, és az olajat sem eszi. Két olajcsere között(8-
10000Km) megy le a nívó max.-
ról min.-
re!!!
Ezért döntöttem úgy, hogy mivel idén áprilisban 30 éves lesz, felmentem a szolgálat alól, és már csak hobbi autóként fogom használni. Jövő márciusban lejár a műszaki vizsgája és elkezdem teljesen felújítani. Megérdemli hűséges szolgálatáért cserébe, hogy gyári pompájában csilloghasson tovább.
Lehet,hogy a motorját nem újítom fel.....kíváncsi vagyok hány kilométer van még benne..... :)))
Galéria