Rónai Márton autója

Leírás

Végre révbe ért a rég vágyott bordó 1973-as Zsiguli kombi, mely születésekor lemaradt a Magyarországra  tartó vonatról. Mint talán már többetek számára ismeretes, voltak bizonyos modell-évjárat kombinációk, melyek már igen régen átlépték döntéshozó képességem határát, s módszeresen vadásztam rájuk több-kevesebb sikerrel. Ebbe a csoportba tartozott az '73-as bordó zsigakombi is. Ezeket az autókat itthon előszőr 1973. május-júniusban adták át UB-s rendszámmal, fehér, drapposszürke, szürke, bordó és óceánkék színekben. Olyannyira kevés érkezett az első évben hozzánk,hogy volt Merkurdolgozó elmondása szerint 50 autóból 1db volt kombi. Ez a számadat nem segített a jó túlélési arányokon, mint ahogy az átlag kombik használatból  eredő gyors amortizációja sem. Ebből következik, hogy az alábbi modellből 1990. óta mindösszesen 3 példányt sikerült látnom, az egyik még a 90-es évek eljén a család egyik barátjáé volt, szintén UB-s bordó, már akkor borzalmas  állpotban, de még forgalomban, s az összes egykori stílusjeggyel. A másik két autót már 2000. után elfekvő roncs állapotában leltem, mindkettő a kertvégi mohásodó, porrárohadt állapotban volt. A kelenföldi  példányra, ami többetek számára ismert volt, tettem is vételi ajánlatot, de nem adták el (szerencsére :-) ). Hosszú évek kihagyása után a Litvániából származó autók második szállítmányából való az autó, melyre először Tompa Gábor budapesti területi képviselőnk csapott le mohón, s utitársa lett Maros Tamásék 1970-es 2101-esének. A konvoly begördülését jómagam vártam. Itt pótolta be azt az utat, amiről 40 éve lemaradt szegény, s már akkor beleszerettem a kombiba. Gábor nálam garazsírozta az otthon már kicsit sem kívánatos gépjárművet, így kapta a bújtatott kombi jelzőt. S hogy ebből később se légyen konfrontáció, sikeresen megegyeztünk az első magyarországi tulajdonossal, hiszen neki amúgy is maradt másfél zsigakombija:-). Ezért ezúton is köszönet illeti! Az autó egyébként 40 éves korához, és ritkaságához képest feltünően jó állapotban van, ami nem azt jelenti, hogy nem kell restaurálni. Gyári karosszériaelemekkel rendelkezik, a bal első ajtó még nincs kifúrva, körtükör díszeleg a helyén! Minden stílus és díszítőelem megvan, a tetőn és az oszlopokon még eredeti a fényezés, az utastér is egész jól néz ki. Igyekszem mielőbb a már ismeretes 1974es szürke kombim állapotába hozni,és a nagyközönségnek is bemutatni az  autót! /2013.09.29./

Galéria