Vukmann Attila_SkodaS100_1972 - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vukmann Attila_SkodaS100_1972

Veteránok

Vukmann Attila autói

Skoda S100 988cm3
Évjárat: 19
72.
Futott km: 53.500 km
Karosszéria:
Eredeti állapotban megőrzött, néhány elem fényezve
Leírás:

Hogy miért kellett egy Skoda is? Mert volt ilyen is a rokonságban. :) Meg mert annyira ritka. Meg érdekelt...  Aztán egy napon a Facebook-ra tette fel valaki, hogy 250 000-ért OT-s Skoda S100 eladó. Megnéztem a hirdetést, és látom, hogy korai külső kilincses, a képek alapján egész jó állapotú. Nem hívtam fel azonnal,  hátha elviszik. Egy nap múlva megvolt, ugyan már le volt beszélve valakivel, hogy a meghirdetett ár majdnem kétszereséért 2 nap múlva mennek érte, de ha én előbb megyek, akkor az enyém lehet...  Másnap elmentem megnézni. Élőben ez az autó is egy kicsit "más" volt, de kb. erre számítottam. Kicsit azért elbizonytalanodtam, és felhívtam a Forrási Robit (aki Zsigulik mellett a Skodák nagy szerelmese). Robi csak annyit mondott, hogy ilyen korai külső kilincses autót, amit nem kell teljesen újjáépíteni nagyon ritkán lehet találni, tehát ne habozzak. Közben a tulajdonos mobilja is folyamatosan csörgött az autó miatt,  ami szintén "rossz" irányba vitt. Még egy dolog segített a döntésben: a garázsban a Skoda előtt ott volt felállítva egy skiff, melynek a teljesen gyári színre fújt, kadmiumozott csavarokkal a fekete futóművű alja volt látható. Ezt 20 000 Ft-ért lehetett megvenni a Skodához. Hát lassan összeállt a kép, és meghoztam a helyes döntést...:) Innen a szokásos: haza hoztam, ráköltöttem egy keveset, hogy üzembiztos  legyen, és az ilyenkor szokásos újraminősítésre nyugodt szívvel vihessem el. A küszöbök fel voltak kenve alvázvédővel, és ugyan színre voltak "fújva" de nem teljesen gyári színnel. De nem is  baj, mert mindkét küszöb végét, illetve a hátsó sárvédők alján kellett egy kicsit hegeszteni. Így a küszöbök mellett a két hátsó sárvédőt, és a homloklemezt fújattam meg. Az autó többi eleme (talán a bal hátsó ajtót kivéve) még gyári festésű, kisebb ecsetelés nyomokkal. Első tulajdonosa gépészmérnök volt, aki maga készítette fel a korábbi két veterán minősítésre az autót. A futómű szépen le van festve feketére, a padlólemez több réteg szürke alvázvédőt kapott. A motortérben kicseréltük a csavaros bilincseket, meg néhány vízcsövet. Kuplung  tárcsát cseréltünk, féket javítottunk, kuplung munkahengert cseréltünk, szóval rengeteg apróságot, amiket a bácsi az elmúlt években már nem tudott megcsinálni.
De elkészült, és sikeresen teljesítette a harmadik veterán minősítését is! Hatalmas köszönet illeti a bácsit, hogy több mint 40 éven keresztül így vigyázott az autóra, és köszönet a fiának és unokájának, hogy nekem adták inkább el, mint több jelentkező neppernek.

/2013.11.02./

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz