Vajtu Zsolt_21013_1600R - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Vajtu Zsolt_21013_1600R

Veteránok

Vajtu Zsolt autói

Lada 21013 / 1600R Versenyautó
Évjárat: 1987.
Futott km:
Karosszéria: Felújított, erősített

Leírás:
2003 óta indulok különböző amatőr versenyeken. Mindig Ladával versenyeztem, eleinte utcai autóval  indultam gyorsulási versenyeken,aztán szlalom versenyeken kezdtem csapatni. Ezzel együtt indult a Lada motor és egyéb részeinek piszkálgatása is. Egy idő után rájöttem nem jó, ha ugyan azzal az autóval versenyzek,  mint amit nap mint nap használok. Így kellett egy versenyautó a gyári utcai mellé. Először egy forgalomból  üres Zsiguli kaszni szolgált erre a célra. Ebbe került először 1.6-os motor, kagyló  ülés, 4 pontos öv, kemény futómű, tolós váltó. De ez még akkor se volt igazi versenyautó. Széria kaszni, ami kezdett lehervadni az évek során, gyári kábelezés, bukócső semmi.
Arra gondoltam nézek a neten valami elkezdett versenyautót és átpakolom a technikát. Így sok gondot spórolok meg.
Így találtam rá 2013 januárjában erre az autóra Heves megyében. Igazából egy teljesen kész, működőképes autó volt. Így használták télen a közeli erdőben, ha leesett a hó. Versenyen  soha nem ment.
A karosszéria erősített, bukócsöves. Átkábelezve, kábelek gége csőbe, biztosítékok-relék az utastérben, aksi a csomagtartóban. Motor egyenlőre a kicsit piszkált kb. 90 Le-s 1.6-os, amivel vettem.  A tolós váltó átkerült a régi Ladából, ahogy a kipufogó rendszer is. Sparco kagyló ülések négypontos övekkel és Sparco kesztyűs kormány. 2107-es műszerfal 06-os órákkal. Hidraulikus kézifék.
Hátul erősített tárcsafékes híd Bál!nt féle nyolc lamellás sperr combi difivel, elöl szintén erősített futómű. Még van rajta sok fejleszteni való, de ahogy időm engedi mindig csinálok  rajta valamit.

Az autó szerepelt 2014 év végén a Totalcar ,,Cigánykerék" című három részes cikk sorozatában. Az autóval Varga ,,Cigány" Zoltán rally versenyző ment a Kakucs Ringen. Illetve kiállítottuk standunkon  a 2015-ös Auto Motor Tuning Show-n.
Álmom volt egy erős dupla karburátoros, tolós váltós, sperr difis igazi verseny Lada. Ebből kettő már megvan, már csak egy jó motor kell...de az is meg lesz idővel. :)

/2015. augusztus 12./

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz