Ruga Robert - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Ruga Robert

Veteránok

Ruga Róbert autói

Zsiguli 2103 1500 cm3
Évjárat: 1981.
Futott kilométer: 98000
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:

„ Szokásos netes autónézés közben találtam rá erre az Ladára. Ami megkapott benne az az  , hogy ugyanabban az évben, ugyanúgy sötétkék belsővel és világoskék karosszériával hagyta el a gyártósort,mint 2106-os.Tehát 1981-es évjáratú. Az autón a szokásos karosszériaelemek voltak  cserélve. Első gazdás autó, az osztrák határszélre kellett érte menni; az eladó házaspár nászajándéka volt ez a Zsiguli, valóban vigyázhattak rá.30 év alatt 98 ezer kilométer nekem valós futásteljesítménynek  tűnik. Kicsit füstöl  de nagyon-nagyon halkan jár a motor. Hibátlanul teljesítette a majdnem 200 kilométeres haza utat. A 2106-os után következhet a teljes felújítása 2013-ban.”

Zsiguli 2106 1600cm3
Évjárat: 1981.
Futott km:
107000
Karosszéria:
Felújíás előtt
Leírás:

„Hat éves lehettem amikor éki házunk előtt lévő óban ézifékkel  megpördült  80 as évek legelején egy narancssárga Lada 1600-as , - melynek leeső króm dísztárcsáját zsákmányként megszerezve évekig nézegettem -,nos ebben a pillatatban eldőlt számomra , hogy ez a ípus nagyon meghatározó lesz későbbi autóvásárlási preferenciáim kialakításakor .Így is lett J :

2011 decemberében,az egyik kora téli estén  azt súgta, hogy akkor MOST menjek fel az ismert autós keresőoldalra ,mert találok valamit ;
Egy 2106-os kellette magát 7 ezer kilométerrel , ami szinte hihetetlenül hangzott … másnap reggel telefonálás, többszöri puhatolózás után kiderült, hogy nagyon nagy az érdeklődés, az eladó több  telefonhívást bonyolíthatott le ezen a reggelen , mint egy sikeres brókercég befektetői osztálya a válság előtti napokon ..

Munkahelyről özvetlenül , még aznap elindulva a dunántúli kis faluba való megérkezéskor már sorban álltunk az autóért , két másik úr is nagyon érdeklődött , és
mint a régis szép „merkúros” időkben az ár egy feljebb és feljebb szökött..

Ennek az óriási nagy vásárlási láznak csak az vetett véget , hogy kiderült , az autóban nem 7ezer , hanem legalább 107 ezer kilométer található../…
Így aznap nem kelt el gépkocsi.

Másnap az eladó visszahívott ( azért engem ,mert állítólag egyedül én hagytam meg a számomat neki ) és az előző napinál jutányosabb áron kínálta az italo-orosz
csodát! Innen már direktbe fordultak a dolgok, még aznap tréler és üzletkötés..

Kék belső és külső .Tapasztalt veterán ladás kollégák szerint relatíve ritka összeállítás. Engem nem zavar, hogy nem első évjárat ,hanem 1981-es , ( nem bor ez , hogy az évjárat számítson
J ) . Az eladó elmondása szerint 15 évig állt egy pajtában , lomtalanításkor találtak rá… nagyon jó állapotban csak képek mutatják , hiszen közelről látszik, hogy sok - sok munka lesz rajta /vele , amíg megkapja az óhajtott OT s rendszámot .

Külön köszönet a Veterán Zsiguli Klub elnökének , Vukmann Attilának és Tompa Gábornak, akik nem vették zaklatásnak telefonhívásomat és sok elméleti ,valamint gyakorlati tapasztalattal segítették és  segítik Lada vásárlásaimat , felújításaimat.
J

Moszkvics 408
Évjárat:
Futott km:
Karosszéria:
Restaurált
Leírás:

„ A Lada ( bocsánat Zsiguli) mellett gyermekkorom meghatározó emléke jármű kategóriában  a Moszkvics . Édesapám első autója egy  408-as volt,ami közel 15 évig első és egyedüli autóként , további 5 évig második autóként szolgálta az egész családot , rokonságot + a  baráti társaságot is .Ez (volt) az autó,amely megalapozta a keleti járgányok szeretetét és gondozását ;jelenleg éppen felújítás alatt van.

Sokan nem tudják, hogy ez a típus is rendelkezik olasz gyökerekkel. Nevezetesen a Pininfarina stúdió rajzolta meg 1963-ban, s így őek  autón  „korabeli stílus”  fontosabb elemei .  ( sok króm , fecskefarok, szimpla, avagy dupla első fényszórók, fotelszerű ülések, kormány- ,azaz a ”gengszterváltó” …./…)

A képen szereplő autót közel 9 éve vásároltam  Moszkvics Klub elnökétől,amely nagyon jó állapotban volt , ennek ellenére a teljes felújításra voksoltunk .Itt kezdődtek a problémák ,  ugyanis egy ismerős műhelyben szakszerű fényezés és lakatolás után a mechanikát egyszerűen elhagyták az autóból és 2 másik donorautót kellett venni, mire „ismét  megleltünk „ minden alkatrészt, hogy végre folytathassuk a felújítást .Ez ácson folytatódott, egy lelkes ezermester ifjúkori barátom rakta össze annyira az autót , hogy a finombeállításokat újabb  trélerezés után Szarvason fejezzék be
J

Karosszéria teljes lakatolás és korabeli színkód után újrafestve , lebomló műanyag műszerfal Magyarországon újra gyártva , teljes újrakárpitozás eredeti szín alapján ; az eredeti műbőr helyére olasz autóbőr ülések és kárpit került. Második szériás típus, ( nagyobb hűtő, nem 2, hanem 4 első fényszóró, első ülések nem egybeszabottak, hanem itt már  2 külön ülésen ül a vezető és jobb elsőn utazó utasa stb.
stb. )

Az első prototípusok 1963
ban jöttek ki a moszkvai gyárból, Az első széria  között  gyártásban , a második széria pedig  1966-tól 1969-ig készült . A Moszkvics 408-as típust a 412 es váltotta ,mely könnyen felismerhető téglalap alapú ,”kocka” első lámpáiról.

Ez a Moszkvics 408-as 2011
ben sikeres OT vizsgát tett , valamint a legszebben restaurált autó az 1960-as évekből díjat nyert a 2011 es szeptemberi Oldtimer Expón.

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz