Robert Stein - Veteranzsiguli

Tartalomhoz ugrás

Főmenü:

Robert Stein

Veteránok

Robert Stein autói

Zsiguli 2101 1200 cm3
Évjárat: 1970. augusztus
Futott kilométer:
Karosszéria: Felújítás alatt
Leírás:

Az autót Litvániából szereztük egy kereskedőn keresztül, itt olvasható a teljes történet. Az autó alvázszáma 12694, és kézi összerelesséle készült 1970 augusztusában, mielőtt a VAZ-nál elkezdőpdött a sorozatgyártás. Az autó meglehetősen rossz állapotban van, mindenfelé nem túl szakszerű javítások nyomai és átfestések láthatók. Teljes restaurálást kíván. Van jónéhány alkatrész, jel, ami csak a legkorábbi kézzel szerelt zsigulik sajátja, pl. a Magneti Marelli duda, a "Тольятти" feliratos orrembléma, a furcsa motortér lámpa (lehet, hogy későbbi beszerelés), a "шасси-chassis" feliart az adattáblán (alvázat jelent), és az 1970-es ablakok. Az utastérlámpák Fiatok, de nem is akármiylen Fiat, hanem Polski, ahogy valószínűleg az ablaktörlők is. Ezeket hamarosan szovjet, illetve az ablaktörlők esetében magyar termékek váltották. További tipikus korai jelek még a tűzfal közepébe ütött alvázszám mellette a az adattáblával. A lökhárító babák még nem ívesek, hanem kifejezett szöge van a törésüknek, az utastérbeli kapaszkodóknak krómozott takaró végük van. Ezek a jelek megszűntek 1971 március-áprilisa után. Az emelő zöld és a latin feliratok tanúsága szerint Fiat vagy olasz gyártmány lehet. Sajnos a textil szerszámos hiányzik, az ablakmosó zacskó nem korhű típus, és az egyik legszembetűnőbb korai jel, a lámpafélholdak is hiányoznak, valamint nincs benna kétrészes ventilátor takaró lemez sem. Az AC és a légszűrőházból kijövő levegőcső sem gyári. További korai és nagyon korai Zsiguli jelek a helyzetjelző a fehér index búra alatt (ezért fehér), és a helyzetjelző aljzat nélküli lámpafoncsor (a jobb oldaliban cserélték, mivel benne van). A sárvédőre szerelt háromszög talpú kerek külső, és a fehér peremes belső tükör, a ritka lyukas tetőkárpit, a padlópedál, az ezüst, vékony lámpás műszerfal, a sűrűbordás műszerfalborítás az alumínium díszítéssel, az ívesebb hátsó ülés támla,a kürtkarikás kormány a jobbra lévő piros VAZ felirattal, a piperetükör a jobb oldali napellenzőben, a füles szellőzők, az ajtó oldalába benyomott mélyedések, és a 2101-es hengerfej. Az eredeti diagonál gumik és a gyári szerelésnek megfelelő Videoton rádió a hangszóróval tökéletes extrák.

The car was obtained from Lithuania via a dealer, here you can read the full story. The car has the chassis number 12694, and was produced by manual assembly in August 1970, before VAZ started serial production. The car is in pretty bad shape, repaired not very professionally in many places and over-painted all over. A full restoration is in order. It has a number of parts and marks which are only particular to the oldest hand made Zsigulis: the Magneti Marelli horns, the "Тольятти" emblem, the strange engine compartment light (it may be a later addition), the "шасси-chassis" text on the data table, and windows from 1970. The passenger compartment lights are Fiat, but not any Fiat, Polski Fiat! Most probably the wipers are also Polski Fiat. These soon became soviet or as the wipers, Hungarian products. Other typical early marks: VIN in the middle of the firewall, not at the right side, VIN plate next to it. The bumper "bumps" are not curvy but has an obvious angle. The handles inside has chrome-plated tips. These are the marks discontinued after March-April 1971. The hoist is green (not black) and it is most probably Fiat or Italian as there is latin text on it. Unfortunately the textile tool bag is missing, the windscreen washer's bag is not the right type, and one of the most visible 1970-71 summer sign, the semicircular chrome rims around the front lights are missing, and the cooling fan's two piece cover is also not there. The AC pump and the ventilation tube coming from the air filter housing is not original either. Other very early and early marks include park light in the white blinker (that is why it is white), and main lights without the socket for park lights, (however the right light is with a socket for park light). The round mirrors fixed on its triangular base to the fender instead of the door, the white rimmed internal mirror, the sparse patterned roof coverage, the floor mounted pedal, the silver gauge board with the narrow slits for control lights, the dense stripes on the dashboard and the aluminium inner trim, the curvy back seat, the horn rim and the red VAZ text to the right on the steering wheel, the mirror in the sun deflector, the little handles on the ventilation shaft covers, the two depression on the front doors' narrow side, the 2101 cylinder head. The original cross-ply tires and the original Videoton radio+speaker are a great extra.

Zsiguli 2103 1500cm3
Évjárat: 1977.
Futott km:
107000 km
Karosszéria:
Leírás:

A Ladázás akkor fertőzött meg, amikor láttam a youtube-on egy orosz tuningos rendezvényről videókat Ladákkal, és egyből beleszerettem a 2103-asba. Mondhatjuk, szerelem volt első látásra, a következő heteket azzal töltöttem, hogy 2103-sokat nézegettem. Megnéztem mi kapható, beszéltem szakértőkkel, és felforgattam Kelet-Németországot (különösen Szászországot és Thüringiát) 2103-as után kutatva. Megnéztem kb 30 autót, de jó állapotút találni nehezebb volt, mint gondoltam. Véletlenül botlottam egy rostocki kereskedőbe (40 km-re a lakóhelyemtől, Güstrowtól), és egy hét múlva már büszke Lada tulajdonos is voltam. A 2103-as első forgalomba helyezése 1977. október 17.. Minden valószínűség szerint az első tulajdonsa egy schwerini hölgy volt, aki 1922-ben született, sajnos a megszűnt NDK dokumentumai már nincsenek meg. A hölgy 20 km Gützowtól Bützowban élt együtt egy férfival, aki 12993-ban megszerezte a Ladát. Ő 1918-as születésű volt, és haláláig az autó tulajdonosa maradt. Halála után egy rostocki nagypapa vásárolta meg az autót 2010-ben. Az alavetően jó állapotban van, műszakilag és belső szinte tökéletes, a varrások az első ülések támláin feslettek, mert valamikor levehető fejtámla volt az ülésen. Az utasoldalon valamikor baleset érhette az autót, mivel át van festve, és a keréktárcsákat is homokfújták és porfestették. Új kipufogót és csomgatartó belsőt kapott, a lökhárítók, a hűtőrács,és az orrembléma is új. Felújítottam az alváz és üregvédelmét, csináltam rajta olajcserét, kapott egy nagy tisztítást és polírozást, és néhány kiegészítőt, és már kész is volt, hogy élvezhessem a vezetését. Tervezem még egy régi stílúsú tetőcsomagtartó feltételét egy régi bőrönddel, talán egy régi lakókocsit is vásárolok hozzá. Az alvázszáma 0767829, és 107400 km van benne.

I was infected by the Lada-oldtimers when I saw a video on youtube (lowville 2011) and fall in love with the lada 2103. You can say, it was love on first sight and in the next weeks I dealt with the topic "2103". I checked the market and contacted some experts. we went to trough Eastern Germany (especially to Saxony and Thuringia) and looked at about 30 Ladas. But finding a good conditioned one was harder then I thought. I accidentally came upon a vendor in Rostock (40km from my hometown Güstrow). and one week later, I was a proud owner of my Lada.
The 2103 was first registered on 11.10.1977. Probably from a lady born in 1922, which lived in Schwerin (capital of our region). Unfortunately the documents of the former German Democratic Republic doesn' t exist any more.
Later the lady lived together with a man near "Bützow" (ca. 20 km from Güstrow - my hometown) and in 1993 the 2103 this live partner becomes the owner. He was born in 1918 an has driven the car until his death. The grandpa from Rostock bought the 2103 from the genotype in 2010. The substance was still good, technical and the interior nearly perfect (the seams on the front sits are damaged because sometimes an adaptable headrest was installed). only the passenger site must have a little accident. this side was completely repainted. also he hat sandblasted and powder-coated the wheels, installed a new exhaust and reconditioned the interior and the trunk. the bumpers, the front grill and the emblems are also new. it exists a actual certificate from "classic-data" with the note "2".
I've just renewed the soil conversation, made a oil-change and a new cavity-preservation. cleaned and polished, some accessories…and the car was ready to enjoy the rides. i plan to install a luggage rack with an old suitcase on the roof and perhaps  buy a little caravan…we will see. :)
The VIN is: 0767829 and the mileage 107400 kilometres!

 
Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenühöz